ІІ (районний) етап
5клас
І. Напишіть
невеликий казково-пейзажний твір-замальовку «За сонцем хмаронька пливе…», використовуючи
всі види речень за метою висловлювання. 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком». 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком». 12б.
6 клас
І. Напишіть
невеликий пейзажний етюд-казку «Стоїть явір над водою…», використовуючи всі
види речень за метою висловлювання. 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Хоч я Тарасові в праправнуки годжуся, та, як у світі цьому жить, в Шевченка вчуся». 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Хоч я Тарасові в праправнуки годжуся, та, як у світі цьому жить, в Шевченка вчуся». 12б.
7 клас
І. Напишіть
невеликий твір-акварель «Тече вода в синє море…», використовуючи всі види
речень за метою висловлювання. 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Мрійний, бентежний живе серед нас, грізний і ніжний, Великий Тарас». 12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Мрійний, бентежний живе серед нас, грізний і ніжний, Великий Тарас». 12б.
8 клас
І.
Поміркуйте, чому в такому пафосному вірші, як «Заповіт», немає жодного знака
оклику. Поясніть вживання крапок (…) у середині речень. Закінчіть свої
міркування аргументованою відповіддю на запитання «Чи виконали українці заповіт
Великого Тараса?».
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу…отойді я
І лани і гори –
Все покину, і полину
До самого Бога.
Молитися… а до того
Я не знаю Бога.
Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров’ю
Волю окропіте.
І мене в сем’ї великій,
В сем’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’ янути
Незлим тихим словом.
12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Відтворення героїчної і трагічної історії України та боротьба запорозького козацтва за волю і незалежність у народних піснях і думах», використавши як епіграф запропоновані нижче слова Тараса Шевченка:
Було колись в Україні –
Ревіли гармати;
Було колись – запорожці
Вміли панувати. 12б.
9 клас
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу…отойді я
І лани і гори –
Все покину, і полину
До самого Бога.
Молитися… а до того
Я не знаю Бога.
Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров’ю
Волю окропіте.
І мене в сем’ї великій,
В сем’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’ янути
Незлим тихим словом.
12б.
ІІ. Напишіть творчу роботу на тему «Відтворення героїчної і трагічної історії України та боротьба запорозького козацтва за волю і незалежність у народних піснях і думах», використавши як епіграф запропоновані нижче слова Тараса Шевченка:
Було колись в Україні –
Ревіли гармати;
Було колись – запорожці
Вміли панувати. 12б.
9 клас
І. Розставте
пропущені розділові знаки в запропонованій нижче поезії Т.Г.Шевченка. Напишіть,
що переважає в життєвому виборі поета.
Мені однаково чи буду
Я жить в Україні чи ні
Чи хто згадає чи забуде
Мене в снігу на чужині
Однаковісінько мені.
В неволі виріс між чужими
І не оплаканий своїми
В неволі плачучи умру
І все з собою заберу
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні
На нашій не своїй землі.
І не пом’яне батько з сином
Не скаже синові Молись.
Молися сину за Вкраїну
Його замучили колись.
Мені однаково чи буде
Той син молитися чи ні
Та не однаково мені
Як Україну злії люде
Присплять лукаві і в огні
Її окраденую збудять
Ох не однаково мені.
Мені однаково чи буду
Я жить в Україні чи ні
Чи хто згадає чи забуде
Мене в снігу на чужині
Однаковісінько мені.
В неволі виріс між чужими
І не оплаканий своїми
В неволі плачучи умру
І все з собою заберу
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні
На нашій не своїй землі.
І не пом’яне батько з сином
Не скаже синові Молись.
Молися сину за Вкраїну
Його замучили колись.
Мені однаково чи буде
Той син молитися чи ні
Та не однаково мені
Як Україну злії люде
Присплять лукаві і в огні
Її окраденую збудять
Ох не однаково мені.
ІІ.
Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми,
висловивши свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори
Великого Кобзаря.
Народжений матір’ю-кріпачкою і сам кріпак, він став борцем, революціонером титанічної сили. Його боялися царі, його жахались і смертельно ненавиділи кріпосники. Коли Шевченка відправили в солдати, мабуть, ті вінценосні кати вважали, що звідти йому вже не буде вороття. Проте поет повернувся до рідної своєї України вогненною піснею, віщим незбореним словом. (За О. Гончаром.) 12б.
10 клас
І. Розставте пропущені розділові знаки в запропонованому нижче уривку з поеми Т.Г.Шевченка. З якого твору уривок? Коротко висловіть своє ставлення до головної героїні цього твору.
Народжений матір’ю-кріпачкою і сам кріпак, він став борцем, революціонером титанічної сили. Його боялися царі, його жахались і смертельно ненавиділи кріпосники. Коли Шевченка відправили в солдати, мабуть, ті вінценосні кати вважали, що звідти йому вже не буде вороття. Проте поет повернувся до рідної своєї України вогненною піснею, віщим незбореним словом. (За О. Гончаром.) 12б.
10 клас
І. Розставте пропущені розділові знаки в запропонованому нижче уривку з поеми Т.Г.Шевченка. З якого твору уривок? Коротко висловіть своє ставлення до головної героїні цього твору.
Ішов Кобзар
до Києва
Та сів спочивати
Торбинками обвішаний
Його провожатий.
Мале дитя коло його
На сонці куняє
А тим часом старий кобзар
І с у с а співає.
Хто йде їде не минає
Хто бублик хто гроші
Хто старому а дівчата
Шажок міхоноші.
Задивляться чорнобриві
І босе і голе.
Дала кажуть бровенята
Та не дала долі! 12б.
Та сів спочивати
Торбинками обвішаний
Його провожатий.
Мале дитя коло його
На сонці куняє
А тим часом старий кобзар
І с у с а співає.
Хто йде їде не минає
Хто бублик хто гроші
Хто старому а дівчата
Шажок міхоноші.
Задивляться чорнобриві
І босе і голе.
Дала кажуть бровенята
Та не дала долі! 12б.
ІІ.
Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми, висловивши
свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори Великого Кобзаря.
Винятковим є місце Шевченка в житті нашого народу та його творчість. Характеризуючи її, бачиш, що є творчість, яка не відцвітає, що є в духовній сфері явища, подібні до тих непогасних вічнодіючих вулканів, надра яких завжди пашать вогнем і розжеврюють уночі хмари над собою, мов велетенські маяки. (За О.Гончаром.) 12 б.
Винятковим є місце Шевченка в житті нашого народу та його творчість. Характеризуючи її, бачиш, що є творчість, яка не відцвітає, що є в духовній сфері явища, подібні до тих непогасних вічнодіючих вулканів, надра яких завжди пашать вогнем і розжеврюють уночі хмари над собою, мов велетенські маяки. (За О.Гончаром.) 12 б.
11 клас
І. Розставте пропущені розділові знаки в запропонованому нижче уривку з поеми Т.Г.Шевченка. З якого твору уривок? Як сам поет визначив його жанр? Яка головна ідея цього твору? Чи актуальна вона в сьогоденні? Відповіді аргументуйте.
Якби ви вчились так як треба
То й мудрість би була своя.
А то залізете на небо
І ми не ми і я не я
І все те бачив і все знаю
Нема ні пекла ані раю
Немає й Бога тільки я!
Та куций німець узлуватий.
А більш нікого!.. Добре брате
Що ж ти такеє?
Нехай скаже німець. Ми не знаєм.
Отак-то ви навчаєтесь
У чужому краю!
Німець скаже Ви моголи
Моголи! моголи!
Золотого Тамерлана
Онучата голі.
Німець скаже Ви слав’яне.
Слав’яне! слав’яне!
Славних прадідів великих
Правнуки погані!
12 б.
ІІ. Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми, висловивши згоду чи незгоду з автором, запропонувавши свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори Великого Кобзаря. Придумайте й запишіть заголовок тексту.
Пам'ять про Тараса… Вона завжди жила і житиме в народі. Шевченко – це наша душа, наша мудрість, наша сила. Які б нещастя і випробування не випадали на долю нашого народу, він вистоїть, якщо з ним буде Тарас Шевченко, його «Заповіт».
В історії кожної літератури є твори, що мають магічний дар безсмертя. Саме до цих шедеврів належить поезія Великого Кобзаря, яка навчила його сучасників пізнавати і засуджувати несправедливість супроти людей і націй. Магічно переконливі твори Тараса пронизані вірою в незнищенність людини, в те, що вона ніколи не змириться з безправ’ям. (За Катериною Петровою.) 12б.
І. Розставте пропущені розділові знаки в запропонованому нижче уривку з поеми Т.Г.Шевченка. З якого твору уривок? Як сам поет визначив його жанр? Яка головна ідея цього твору? Чи актуальна вона в сьогоденні? Відповіді аргументуйте.
Якби ви вчились так як треба
То й мудрість би була своя.
А то залізете на небо
І ми не ми і я не я
І все те бачив і все знаю
Нема ні пекла ані раю
Немає й Бога тільки я!
Та куций німець узлуватий.
А більш нікого!.. Добре брате
Що ж ти такеє?
Нехай скаже німець. Ми не знаєм.
Отак-то ви навчаєтесь
У чужому краю!
Німець скаже Ви моголи
Моголи! моголи!
Золотого Тамерлана
Онучата голі.
Німець скаже Ви слав’яне.
Слав’яне! слав’яне!
Славних прадідів великих
Правнуки погані!
12 б.
ІІ. Прочитайте уривок тексту, визначте його тему. Продовжте розвиток цієї теми, висловивши згоду чи незгоду з автором, запропонувавши свої міркування з посиланнями на прочитані вами художні твори Великого Кобзаря. Придумайте й запишіть заголовок тексту.
Пам'ять про Тараса… Вона завжди жила і житиме в народі. Шевченко – це наша душа, наша мудрість, наша сила. Які б нещастя і випробування не випадали на долю нашого народу, він вистоїть, якщо з ним буде Тарас Шевченко, його «Заповіт».
В історії кожної літератури є твори, що мають магічний дар безсмертя. Саме до цих шедеврів належить поезія Великого Кобзаря, яка навчила його сучасників пізнавати і засуджувати несправедливість супроти людей і націй. Магічно переконливі твори Тараса пронизані вірою в незнищенність людини, в те, що вона ніколи не змириться з безправ’ям. (За Катериною Петровою.) 12б.
0 коммент.:
Отправить комментарий