Шаблоны для Blogger.com

Це моє життя

і я люблю його



Виховна година для учнів 5-А класу
Тема: Будьмо толерантними
Мета: з‘ясувати суть поняття «толерантність», вчити бути терпимими і доброзичливими, обговорити та проаналізувати життєві ситуації, засвоювати навички толерантної поведінки, розвивати вміння прислухатися до думки інших людей.
Обладнання: набір слайдів «Толерантність», короткий мультфільм про силу єдності
Хід заняття
1.       Привітання переможців І етапу конкурсу ім. Т. Шевченка
2.       Повідомлення теми і мети заняття
З сьогоднішнього дня в нашій школі стартував тиждень толерантності. Чи знайоме вам це слово? Що воно означає? Яка тема нашої виховної години?
Слово вчителя: Розумне слово «толерантність» означає уміння приймати інших людей такими, які вони є, не даючи при цьому ніяких оцінок. Як ви думаєте, чи треба нам бути толерантними? Як це уміння допоможе нам у повсякденному житті? (мета нашої розмови слайд 2)
Всі ми такі різні, не схожі один на одного, своєрідні (слайд 3). Але, незважаючи на це, в усіх нас є і спільні риси. Назвіть їх (діти називають: усі ми люди, ми схожі будовою тіла, ми всі навчаємось в 4 школі в 5 класі тощо).
Але серед нас завжди були такі, які в чомусь відрізняються, чи згодні ви зі мною? (слайд 4). Люди, які визнають і приймають це – люди толерантні
3.       Зясовуємо суть поняття «толерантність» (слайд 5)
Що ж таке толерантність? У перекладі з латині це слово означає «терпіння». В медицині – здатність переносити вплив різних чинників. У суспільстві – терпимість до інших думок, поглядів, традицій. В політиці – основа плідних взаємовідносин між державами. Для кожного з нас – повага до самовиявлення і самовираження людської особистості.
4.       Лінгвістичний екскурс (слайд 6)
Поняття «толерантність» існує майже в кожного народу. Візьмемо для прикладу англійців. В їхній мові толерантність означає готовність людини бути терплячою до інших. У французькій мові толерантна людина та, що визнає, що інші можуть діяти інакше, ніж вона. У іспанській мові толерантність означає здатність визнавати відмінність від власних думок, ідей. У китайській мові це слово читається як kuan rong і означає дозволяти, приймати, бути милосердним до інших.
5.       Прислухаємось до думки Януша Корчака (слайд 7) (польський педагог, письменник, лікар, суспільний діяч): Я заметил, что только глупые люди хотят, чтобы все были одинаковые. Кто умен, тот рад, что на свете есть и день, и ночь, лето и зима, молодые и старые, что есть и бабочки, и птицы, и разного цвета цветы и глаза и что есть и девочки, и мальчики.   А кто не любит думать, того разнообразие, которое заставляет работать мысль, раздражает.

6.       Прочитайте думки інших відомих людей, і скажіть, як ви їх розумієте (слайди 8, 9)

v  Не засуджуй нікого, поки не станеш на його місце.
                                                     Раббі Гіллель (філософ з Іудеї, епоха правління Ірода Великого. Раббі Гіллелю також приписують фразу «Не бажай іншому того, чого не бажаєш собі»)
v  Помирися зі своїм суперником швидше, поки ти ще на шляху з ним.
                                       Євангеліє від Матфея
v   Не все те неправильне, що тобі незрозуміле.
                                                        Г. Сковорода
v  Якщо людина крокує не в ногу з іншими – це, можливо, тому, що він чує іншого барабанщика. Нехай собі крокує під ту музику, яка звучить для нього, якою б вона не була.                               
                                                      Г. Д. Торо (Генрі Девід Торо – американський письменник, мислитель, натураліст)
v   Намагайтеся бути хоча б трохи добрішими, і ви побачите, що будете не в змозі здійснити інший вчинок.
                                                       Конфуцій (давньокитайський філософ, засновник конфуціанства, основними засадами якого є гуманізм, повага до старших, любов до людей, скромність)

7.       Толерантність і закони суспільства (слайд 10)
Всі люди народилися вільними і рівними за своєю гідністю та правами. Вони наділені розумом і совістю та повинні діяти один стосовно одного в дусі братерства.
       Декларація прав людини,  1948 р, стаття 1
Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
Конституція України, стаття 34

Не забуваймо про те, що кожне право породжує відповідний обовязок. Які обовязки породжують названі права?
8.       Практична частина заняття (слайд 11)
Вправа 1. Кошик яблук
Завдання: усвідомити власну унікальність і визнати неповторність кожної людини
v  Ми не часто замислюємося про те, що кожна людина унікальна. Але познайомившись ближче, відразу бачимо її неповторність.
v    Навряд чи хтось вважає, що цей кошик яблук наповнений індивідуальністю. Тепер кожен візьме по яблуку. Роздивіться його уважно.
v    А зараз я перемішаю всі яблука.
v    Спробуйте відшукати своє яблуко та  опишіть його.
Обговорення: Що допомогло вам знайти своє яблуко? Як можна використати досвід з яблуками в житті?
Люди у натовпі часто здаються нам однаковими, проте кожна людина – неповторна, щоб зрозуміти, яка вона, іноді потрібен час. Яке яблуко може бути на смак? Чи буває так, що зовні воно гарне і нібито смачне, а насправді кисле і з червоточиною?
Вправа 2: Я найкраще вмію… (слайд 13)
Ви легко побачили спільні риси між товаришами, змогли знайти відмінності. А чи зможете ви визнати знання й уміння свої та своїх товаришів? Зараз ми сядемо в коло і по черзі будемо хвалитися. При цьому речення слід починати так: «Можливо, хтось не знає, але я добре умію …, а Іван (сусід справа) добре уміє…» (Якщо виникають складнощі з уміннями, наводимо приклади: розказати анекдот, швидко розвести багаття, швидко бігати, готувати смачні страви, вишивати, робити паперові літаки тощо). Важлива умова – не повторюватись. У нас у класі 19 учнів, значить є як мінімум 19 неповторних умінь. У кожного з нас буде власне уміння і те, яке сказав про нас сусід.
Обговорення: Чи легко було хвалитися? Що легше: згадати власні уміння, чи уміння сусіда? Чи приємно було вам чути про свої уміння від іншої людини? Чи дізналися ви один про одного щось нове?
Вправа 3: Право на помилку (слайд 14)
Обговорення ситуацій
v  Учениця часто спізнюється на перший урок без поважної причини. Як поставитеся до цього?
v   Учень постійно забуває шкільне приладдя і бере ваші лінійку або олівець. Ваша реакція?
v   Одяг однокласника вам не подобається. Як поводитися?
v    Один з однокласників дражнить чи ображає вас. Що будете робити?
Гра з ляльками-акторами (робота в групах):
Слово вчителя: Усі ми помиляємось. Не помиляється лише той, хто нічого не робить. Але ми по-різному реагуємо на свої помилки: хтось обурюється, хтось сміється, а хтось залишається незворушним.
У мене є декілька пакунків. У кожному з них лежить аркуш паперу з описом ситуацій та ляльки-актори. Описану ситуацію пропоную вам програти з ляльками, як у ляльковому театрі. Усі запропоновані сценки поки що не мають завершення. Ви в групах подумаєте, як краще вирішити проблему і покажете свій фінал. Кожен виступ ми будемо нагороджувати аплодисментами.

1 коммент.:

venezia комментирует...

Чего только не придумают!!!))

Отправить комментарий